Започна издаването на евро сертификати за батериите на употребявани ЕПС
Първите две фирми, успешно преминали акредитацията и вече с право да издават сертификати на CARA за състоянието на батериите на използвани ЕПС, са Aviloo (www.aviloo.com) и Moba (www.get-moba.com).
CARA (www.cara-europe.org) e Европейската асоциация за ре-маркетинг на автомобили и нейната сертификация е одобрена от Европейската комисия и е разработена от германската TÜV SÜD.
Въз основа на това, потребители и лизингодатели ще имат независим източник на информация за степента на деградация на батерията на едно използвано ЕПС, обозначаван със стикера на CARA.
„Традиционно, обичайните индикатори за състоянието на един ДВГ бяха пробег и възраст. Сега обаче, е нужна дигитална оценка на батерията, която е много скъпа част от ЕПС. Батериите са вече доста надеждни, но има все още доста съмнения – да не кажем недоверие – по отношение на използваните батерии. Лоши спомени от батериите на мобилни телефони карат някои купувачи да смятат, че батериите на едно използвано ЕПС няма да изкарат 15 години или повече“, казва Роланд Гагел от TÜV SÜD и добавя: „За това на помощ идва проверката на SoH здравния статус (State of Health) на батерията. Тя ще стане задължителна при търговия на висококачествени ЕПС втора ръка: с нея те ще могат да се разграничат от „лимоните“ на пазара.“
Волфганг Райнхолд, президент на CARA Europe, смята, че с новата сертификация на пазара вече има силен и надежден инструмент за тестване на здравния статус на батериите на ЕПС втора ръка. „Премахвайки недоверието на купувача по отношение на здравния статус на батериите, системата помага на продавачите да постигат обоснована остатъчна стойност на ЕПС втора ръка“, казва той пред Fleet Europe.
През 2025г. предстои приемането на новия стандарт Евро7 за автомобилите в ЕС, който ще включва и нови правила за регулиране надеждността на батериите на електромобилите, с цел да се повиши доверието на потребителите към ЕПС като цяло.
Предложенията включват задължителното инсталиране на монитори в ЕПС, които следят здравния статус на батериите. В рамките на Евро7 стандарта са фиксирани и максимално допустимите нива на деградация на: 80% от първоначалния капацитет на батерията след 5г/100,000км експлоатация, и 70% при 8г/160,000км. експлоатация.