Разлика: €344 на месец

Последното годишно изследване на лизинговата фирма LeasePlan, наречено CarCost Index 2016 Europe, сравнява най-масовите класове леки автомобили – от Renault Clio, Opel Corsa до VW Golf или Ford Focus – в 24-те европейски страни, където фирмата работи. Изчислява се т.нар. Total Cost of Ownership, или пълните разходи в жизнения цикъл на автомобила, за период от 36 месеца и 60,000км общ пробег, включващи: цена на придобиване минус остатъчната стойност, редовното техническо обслужване, извънпланови ремонти, застраховка, местни данъци, цената на горивото и др.
Норвегия е най-скъпата страна според тази своеобразна класация, като там пълните месечни разходи за усреднения бензинов автомобил са €708, докато в Унгария те са най-ниски: €364. Италия (€678) и Дания (€673) допълват тройката на най-скъпите страни по този критерий. Средната месечна „пълна цена“ в Източна Европа е значително по-ниска, започвайки от €369. (България и страните от бивша Югославия, където LeasePlan не работи, не са включени в изследването и съответно във въпросния Източноевропейски регион, където обаче присъстват Русия и Турция.)
За разглеждания тригодишен срок на експлоатация на средния автомобил, най-голям дял в „пълната цена“ има спадът в остатъчната стойност на актива (37%), следван от данъци и такси (20% с включване на ДДС ) и разходите за гориво (16%).
Разходите за ремонт и поддръжка са най-високи в Швеция, където те заемат 15% (€85) от пълната месечна цена и най-ниски в Турция (€28), поради значителната разлика в цената на труда. При един и същи пробег, средните разходи за бензин са най-големи в Италия (€136), заради високия ДДС там, а най-ниски в Русия (€54). За дизеловите автомобили, Полша е с най-нисък разход (€49).Дизеловото гориво, като цена на литър, е по-евтино от бензина в 18 от 24-те страни в изследването. Като част от експлоатационните разходи обаче, то върви ръка за ръка с по-скъпи застраховки, данъци и ремонт и поддръжка. Швейцария има най-високите разходи за застраховки (€117 на месец), докато Швеция - най-ниските (€39). В случая с Швеция, авторите обясняват това ниво с факта, че страната цени изключително високо безопасността на пътя и е избрала съответната политика на максимално пълно и максимално достъпно застрахователно покритие.
Повече от 10г. след като ЕС прие т.нар. Block Exemption схема, целяща да насърчи конкуренцията сред автоприозводители и дилъри, възможностите за арбитраж в цените на новите автомобили са значително по-ограничени, отколкото преди това. В областта на всички след продажбени експлоатационни услуги обаче различията в ценовите равнища остават огромни дори само в рамките на ЕС.