Проект ВелоКилометри

Пред фармацевтичната компания GSK изборът бе ясен:
1/Да осигури паркоместа на служителите в централния офис на фирмата в Брентфорд, Лондон. Със всички преки и косвени разходи, това би струвало на фирмата 2000 лири стерлинги на година за всяко паркомясто.
2/Да похарчи общо 400 лири годишно за всеки служител, който не шофира, а кара колело за да дойде на работа.При тези изходни данни, решението не бе трудно. Преди въвеждането на Вело проекта Bike Miles (Вело Километри) колело до работното местоработата си караха едва 50 души.
След него, броят им се увеличава на 450, от всичките общо 3,600 служители на фирмата. Пет години след въвеждането на схемата, 56% от служителите пристигат на работа сами /без спътник/ в автомобила, в сравнение с 81% преди това. В стандартната версия на схемата при всяко отиване на работа с велосипед служителят представя Bike Miles картата си на входа и получава стикер на стойност 1 лира, който залепва в книжка. Щом се изпълни, тази годишна книжка има стойност от 200 лири, към които GSK добавя още 60 лири. Въпросната книжка служителите могат да похарчат само в магазините на няколко местни Вело магазина за велосипеди, аксесоари и Вело-консумативи.
Единият от въпросните магазини, Evans, осигурява и съвети и поддръжка на велосипедите, което е от ключово значение, според участниците - в противен случай новакът велосипедист лесно може да се откаже при първата си спукана гума, например. Тъй като въпросният проект по същество предоставя допълнителен доход на служителите, макар и под формата на „материална придобивка“, фирмата поема всички дължими данъци и такси по линия на местните закони за социално осигурявана и материално стимулиране. За да затвърди навика и да привлече нови служители към Вело алтернативата, GSK отива и по-далече като въвежда Bike Miles сребърна и платинена карта.
Според последващи интервюта, участниците във Вело схемата казват, че не субсидията е била най-важният мотиватор за това те да започнат да карат велосипед до работното място. Те най-вече ценят факта, че участието им получава признание. Колекционерската страст – да се запълни книжката със стикери – също играе роля, както и факта, че участието в схемата им носи една доза по-добра репутация сред колегите; някои дори държат Bike Miles картата си заедно с визитните си картички.
Сред водещите причини, които служителите посочват за това, че карат колело до работното си място са: фитнес (58%), спестени разходи (49%), полза за здравето (46%), опазване на околната среда (27%) и по-добро настроение и тонус (22%).Схемата включва и подсигуряване на безопасен Вело паркинг, душове, съблекални и сушилня за дрехи на служителите – велосипедисти, разходите за които са калкулирани в първоначалното остойностяване.