Полезен товар : батерия

 

Тестове в реални условия показват, че при пълен товар (без превишаване на нормите) електрически бус консумира почти два пъти повече от енергията в батерията си, в сравнение с празна каросерия. В теста, проведен от лизинговата фирма Арвал в Англия, бусът покрива една и съща дистанцията от 54 км. При максимален товар бусът е изгубил 85% от енергията в батерията си, докато празен е изразходил 45%. В теста е участвал един и същ шофьор, в един и същ ден и час от седмицата и по едно и също трасе, включващо 17% градски пробег, 33% смесен, 21% на извънградски двулентов път и 29% на магистрала. Бусът е пътувал със скорост от 40 км/ч до 113 км/ч и климатикът е бил включен и двата пъти. Разбира се,  всеки бус с ДВГ ще изразходва повече гориво при максимален товар в сравнение с празен. Но случаят повдига още една въпрос по повод цитираните от производителите параметри на автомобилите. Еди Паркър от Арвал, цитиран от Fleet News, подчертава, че това в никакъв случай не е някаква „черна точка“ за електромобилите, а просто още един щрих към нарастващия обем познания в областта. Факт е, че и сравнително рядко бусовете пътуват при 100% натовареност. Товарът обикновено варира около 50% от максимума и тогава загубата на пробег е и много по-малка.