Платено с телефон

Докато всеки друг издаваше „карти за отстъпка“  (loyalty cards), Starbucks заложи на ап за мобилни разплащания. Според доклад на консултантската компания Бернщайн от миналия месец, в съревнованието за най-много плащания с мобилно устройство на мястото на физическата покупка начело е излязла не някоя високотехнологична компания, а веригата кафенета.  Бернщайн смятат, че Starbucks има 90% пазарен дял от всички вътрешно-магазинни разплащания направени с мобилен телефон. Според FT, тайната е в гладкото функциониране на апликацията и безупречното й интегриране в системите на веригата. Но новаторството на компанията не спира дотук. През 2015г. Starbucks издаде и собствена „валута“, наречена „звезди“ (Stars),с идеята тя да бъде приемана и извън мрежата заведения като други фирми я купуват и раздават на клиентите си като подарък. Според Бернщайн, звездната валута не се е оказала чак такъв успех, както мнозина предвиждаха, макар това да е било просто защото клиентската база вероятно още не е „узряла“ за нея. Следващата иновация обаче – мобилна поръчка ПЛЮС заплащане – може би ще е по-успешна. Тя ще донесе на Starbucks и още по-ценна информация за поведението на потребителя. В началото на 2017г. се очаква ап-ът да започне да изпраща покани-напомняне на потребителя, базирани на историята за неговите покупки по линия на физическото му местоположение, час през деня и дори времето навън. За момента освен разплащане, с ап-а може да се направи предварителна поръчка и да се прескочи опашката за моментално получаване на поръчката.Проверка на fleet-surveys в София сочи, че местните точки на Starbucksза момента не работят с мобилната апликация.