Лизингът в Турция достигна 65% от бизнес пазара

Турските продажби на фабрично нови леки автомобили през 2016г. достигнаха 662,381 бройки. От този общ обем, 38% (или 249,872) бяха закупени от бизнес/корпоративни клиенти. А от тези бизнес продажби 65% се падат на лизинговите фирми (вкл. рентакар).Делът на лизинговите фирми в бизнес пазара нараства стабилно. През 2014г. той бе 58% в сравнение със споменатите 65% през 2016г. Според Global Fleet, една от основните причини за този ръст е все по-широкото навлизане на лизинга сред малките и средни предприятия в страната. Оперативният лизинг, до преди няколко години ползван само от големи фирми, вече все по-масово се избира и от малки и средни фирми. Невзат Гиргин от местната лизингова фирма Fleetcorp вижда този ръст на оперативния лизинг да продължи и през 2017г: „Поради икономическото състояние на страната, смятам, че фирмите ще предпочетат да използват своите налични пари или заемни средства за други инвестиционни цели, а не за закупуване на автомобили.“