Германските автоконцерни: изпреварени от Tesla

Германски автопроизводители са закупили няколко използвани автомобила Tesla Model 3 с единствената цел да ги разглобят «до последния чарк», да си изяснят всички използвани технологии и да пресметнат себестойността им. Макар рутинно асоциирани с Китай и наричани от някои промишлен шпионаж, подобни проекти явно не са под нивото и на германския бизнес, като резултатът от въпросния експеримент обаче е притеснил силно местните инженери, пише WirtschaftsWoche.
Резултатите показват, че суровините и материалите в една Tesla Model 3 струват само $18,000, като производството добавя разходи, оценени на още $10,000. Нов автомобил от масовата марка Tesla Model 3 се продава на цена от базовите $35,000 до $78,000 с всички екстри. Според самия Илън Мъск, компанията се старае да «де-маркетира» собствените си продажби на Model 3 с цел потенциалните клиенти да закупят някоя от по-скъпите версии X или S. Използваните в експеримента поне четири автомобила са били закупени на цени от $100,000 до $130,000 на вторичния пазар. Продавачите са били бивши служители на Tesla, които не е трябвало да бъдат в дългия списък на чакащите. Лабораторните изследвания показват, че фирмата е успяла да намали значително количеството на използвания в своите литиево-йонни батерии кобалт: от традиционните 8% от общото тегло на батерията до само 2.8% от него. Батериите на Tesla са съвместна разработка с Panasonic. Около 60% от известните глобални залежи на кобалт са в нестабилната Демократична република Конго и цената му се е утроила за последните 18 месеца. (Другият по-рядък метал в състава на батерията, литият, е географски значително по-широко разпространен със сериозни залежи в Южна Америка, Австралия, САЩ и др.)„Ако те наистина са постигнали такъв резултат, то това е огромно конкурентно предимство за Tesla“ смята Свен Бауер, който е начело на BMZ, най-големия независим производител на батерии в Германия.
Последните новини говорят, че Tesla може би е преодоляла забавянето на производството, заради което силно изостана спрямо бюджетните си планове и заради което почти една четвърт от предплатилите клиенти са си поискали парите обратно, според някои анализатори. В момента Tesla твърди, че има около 450,000 чакащи за Model 3, всеки от които е внесъл депозит от $1,000 за автомобила си и чака доставка в рамките на 12-18 месеца. Германските автоконцерни смятат Tesla за огромна заплаха, както заради технологичното си равнище, така и заради нейната популярност, пише WirtschaftsWoche.
През 2017г. премиум моделът на Tesla продаде повече бройки в Европа, отколкото ДВГ еквивалента Mercedes-Benz S-Class или BMW 7. Първата Tesla бе произведена през 2008г., докато Audi се очаква да пусне първия си изцяло електрически модел, e-tron quattro, до края на тази година.