Разнообразието от модели – ключ към ръста на електромобилите | fleet-surveys

Разнообразието от модели – ключ към ръста на електромобилите

Мащабно проучване подрежда EV стимулите по ефективност

Международният съвет за чист транспорт (International Council on Clean Transportation, ICCT) оповести резултатите от мащабно свое проучване върху ефективността на различните мерки за по-бързо навлизане на електромобилите (EV) на американския пазар. Анализът е на база подробни данни за продажбите на електромобили (вкл. плъг-ин хибриди), в 50 от най-големите градове в САЩ и измененията им при наличието или липсата на различни стимули.

Всичките пет града с най-висок дял EV в общите продажби са в Калифорния, където за първи път в САЩ бе въведена строга програма на щатско ниво за ограничаване емисиите на продаваните нови автомобили. Начело е Сан Хосе с 13% EV дял, следван от Сан Франциско (7%), Лос Анжелис (5%), Сан Диего (4%) и Сакраменто (3%).

Според ICCT, инструментът доказал най-голяма ефективност за увеличаване EV дела е именно присъединяването към калифорнийската система за ограничаване на емисиите, която вече е въведена и в 9 други щата. Подобно на мерките в ЕС, схемата задължава чрез риска от големи глоби автопроизводителите да събират точки («кредити»), така че тази година поне 2.5% от продадените в съответния щат автомобили да са електрически и този дял постепенно да нараства до поне 8% през 2025г. Автопроизводителите могат да продават и купуват кредити помежду си, както и да пренасят част от тях за следваща година.

Като втора по ефективност мярка ICCT вижда разширяването на гамата от EV модели на пазара. Петте най-големи градски EV пазара имат по минимум 28 различни модела, от които потребителите да избират. За всички останали градове, този брой е под 10.

Ценовите субсидии са третата по ефективност мярка. Всичките градове в топ 10 по EV дял предлагат отстъпки от $2,000 до $5,000 от цената на един автомобил. Как са структурирани евентуалните отстъпки е също важно. Денвър го е доказал с ръст от 50% в EV продажбите, давайки отстъпката в момента на покупката, а не както по-рано – когато потребителят попълва годишната си данъчна декарация.

Следващият най-важен фактор е зарядната инфраструктура. Градовете с най-голям дял ЕV продажби имат поне 300 обществени зарядни станции на 1 милион жители. ICCT отбелязва, че половината от неселението на САЩ живее в райони, където зарядната инфраструктура е под 30% от това ниво. В градовете с най-голяма EV концентрация 10% до 20% от всички публични зарядни станции са бързи (на прав ток). Анализът още подчертава, че водещите градски EV пазари също имат поне 100 вътрешнофирмени (непублични) зарядни станции на 1 милион население.

Възможността електромобил с едно лице в него да бъде шофиран в пътната лента за автобуси също качва позициите на други градове в челната петдесятка.

ICCT е неправителствена организация, основана през 2001г. с цел повишаване екологичността на транспорта. Тя се финансира основно от фондациите European Climate Foundation, Blue Marble Fund, Climate Works Foundation, Packard Foundation, Schmidt Family, които съвместно носят над ¾ от приходите й.  Организацията придоби известност с ролята си в разкриването на скандала „дизелгейт“ с Volkswagen.  

Регион: 
Тази статия е част от темите: